Kadota pelin virtuaalimaailmaan vai eikö, siinä pulma!

artikkelikuva

latausSakurazaka Hiroshin Slum online ei ole oikeastaan genrekirjallisuutta sillä se kuvaa nuoren opiskelijan elämää nykyajan Japanissa. Suuri osa kirjasta on kuitenkin kuvausta siitä mitä virtuaalimaailmassa tapahtuu päähenkilön pelihahmolle Tetsuolle ja huomasin että kirjasta kirjoittaneet arvostelivat juuri sen osuuden tyhjänpäiväisyyttä. Tämä kirja siis taitaa olla vähän väliinputoaja sillä osittain se on tavanomainen nuoren kehityskertomus, mutta osittain se tuntuu aukeavan vain ihmiselle joka itsekin pelaa. Minulle pelijaksot kirjassa kuljettivat juonta eteenpäin ja juuri antoivat sille sen omalaatuisuuden joka minua siinä viehättää.

Asiasanat: ,

Meerit Heiskanen

Lapsuus Diana Wynne Jones, nuoruus Ursula Le Guin, aikuisuus Ann Leckie, vanhuus vielä kysymysmerkki. Tällä hetkellä vaikutan Tapiolan kirjaston aikuistenosastolla ja Kibecon coniteassa.

Kirjoita kommentti